nuffnang ads

Tuesday, November 16, 2010

KISAH AMYLIA FALISHA PART 1

Amylia falisha atau lebih dikenali dengan amy seorang gadis yang hidupnya lebih suka bersosial.Mempunyai seorang kembar iaitu Amylia fasha. Hidup dalam keadaan yang cukup serba serbi dan disayangi oleh kedua orang tua nya kerana mereka lah satu-satu nya bunga dalam keluarga dari enam beradik lelaki.

Amy..Seorang remaja yang berusia 20 tahun dan dan lebih suka menghabiskan masa dengan melepak dengan kawan-kawannya . Teman lelaki nya sering bertukar-tukar hinggalah beliau digelar PLAYGIRL di kalangan teman-temannya. Biarpun digelar sebagai PLAYGIRL, Amy sedikit pun tidak kesah akan gelaran tersebut malahan bangga dia dicop sebagai PLAYGIRL.
Fasha seringkali menasihatkan amy supaya berubah tapi kata-kata fasha umpama masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri. Dia hanya mendengar sambil lewa sahaja. Amy bijak menyembunyikan sikap buruknya di depan ibu dan bapanya kerana dia tidak sanggup ibunya kecewa melihat sikapnya yang teruk.

Suatu hari amy berkenalan dengan seorang jejaka tampan dari Miri. Perkenalan tersebut tidak disengajakan kerana lelaki tersebut juga merupakan kawan kepada teman amy. Lelaki tersebut merupakan pelajar tahun akhir di politeknik mukah dan bakal menghabiskan pengajian beliau tidak lama lagi. Perkenalan mereka akhirnya melahirkan bibit cinta antara Amy dengan Ricky. Mereka akhirnya bersetuju untuk menjadi pasangan kekasih dan Amy benar-benar dilamun cinta dengan Ricky.

Setelah Ricky menamatkan pengajian beliau di politeknik,Ricky mengambil keputusan untuk mencari kerja di Mukah sahaja kerana tidak sanggup untuk berjauhan dengan Amy. Dalam setiap cinta mesti ada masaalah yang timbul.Begitu juga dengan hubungan amy dan ricky. Amy dikejutkan dengan serangan bekas teman wanita Ricky iaitu Ina dan menuduh amy merampas Ricky dari hidupnya. Ina mengakui dia telah terlanjur dengan Ricky dan pernah mengandungkan anak Ricky selama 2 bulan tetapi Ricky meminta ina untuk menggugurkanya.
Amy merasakan dunia seperti gelap gelita kerana terlampau kecewa dengan sikap Ricky. Amy yang terlampau sygkan Ricky tidak dapat menerima kenyataan atas pengakuan Ina tersebut. Amy mengambil keputusan untuk menjauhkan diri daripada Ricky kerana terlampau kecewa dengan sikapnya itu. Pada suatu malam,Amy dikejutkan dengan panggilan telefon dari Ricky supaya menolongnya kerana abang ina dan konco-konconya sedang mencarinya dan berniat untuk membunuhnya. Oleh kerana terlampau sayang dengan Ricky,Amy dengan hati yang berani memandu kereta milik bapanya ke tempat di mana Ricky bersembunyi. Amy meminta oertolongan temanya supaya menyembunyikan Ricky di rumah sewanya sementara Amy menguruskan tiket untuk Ricky berangkat ke Kuala Lumpur. Dengan duit simpanan yang tidak seberapa Amy keluarkan semuanya sebanyak RM1200 semata-mata untuk memastikan kekasih hatinya selamat.

Konco abang kepada Ina masih mencari Ricky dan Amy berusaha sedaya upaya untuk menyembunyikan Ricky dari dibunuh oleh mereka. Pada pagi Rabu,amy telah menghantar Ricky ke terminal untuk melarikan diri ke Kuala lumpur menggunakan kapal terbang dari sibu.seawal 5.30 pagi amy telah menghantar Ricky ke terminal bas kerana takut Ricky dilihat oleh konco-konco abang Ina.

bersambung.......

No comments:

Blogger