nuffnang ads

Wednesday, November 17, 2010

KISAH AMYLIA FALISHA PART 2

Dengan berat hati amy melepaskan Ricky berangkat ke Kuala Lumpur dan mengharapkan dia selamat sampai di sana. Sebelum berangkat Ricky telah berjanji akan balik semula ke mukah untuk meminang Amy sekiranya dia telah mendapat kerja tetap. Amy dengan linangan air mencium tangan Ricky tanda kasih nya yang tidak terhingga dan merelakan Ricky pergi berhijrah ke Kuala Lumpur. Amy tidak putus-putus menghubungi Ricky sepanjang perjalanan ke sibu untuk memastikan Ricky selamat sampai di sibu. Tepat pukul 12.30 Ricky meninggalkan bumi Sarawak dan juga meninggalkan kekasih hatinya Amy yang amat mencintai dirinya.

Sesampainya di Kuala Lumpur,Amy dimaklumkan oleh Ricky dia menumpang di rumah kawannya di Kelana Jaya sementara mendapat kerja. 2 hari selepas itu Ricky diterima bekerja sebagai penghantar barang di Giant iaitu sebuah supermarket yang terkemuka. Sepanjang 2 bulan bekerja di supermarket tersebut Ricky juga mencuba nasib meminta pekerjaan sebagai juruteknik komputer di Dell Company iaitu sebuah syarikat komputer yang terkemuka. Ini kerana kelayakan nya semasa di politeknik Mukah membolehkan dia meminta pekerjaan tersebut. selang 2 minggu selepas temuduga sebagai Juruteknik,Ricky telah diterima bekerja di syarikat tersebut. Betapa gembiranya hati Amy apabila mendapat tahu Ricky telah mendapat pekerjaan yang boleh menjamin hidup mereka berdua. Ricky berjanji untuk membayar balik semua duit Amy yang telah dia gunakan sekiranya kewangan nya stabil. Walaupun Amy dengan berat hati untuk menerima kembali semua wang tersebut,tetapi demi memikirkan yang dia akan menyambung pelajaran tidak lama lagi,jadi dia memerlukan duit juga untuk membeli keperluan semasa di KOLEJ itu nanti.

Setiap malam Ricky menelefon Amy untuk memberitahu perkembangan semasa kehidupannya di KL membuatkan jiwa Amy berasa sedikit tenang. Sepanjang perhubungan Amy dengan Ricky juga,amy banyak berubah. Tidak selincah dahulu dan lebih suka memerapkan diri di rumah. Ini kerana Amy bernekad untuk setia kepada Ricky hinggalah Ricky kembali ke Mukah untuk meminangnya..

Pada penhujung Nov Amy telah melanjutkan pelajarannya di sebuah kolej di Kuching. Pada penghujung Nov itu juga hubungan Amy dengan Ricky telah menjangkau 4 bulan 12 hari. Ricky juga telah mengirim duit sebanyak RM15oo bagi menampung perbelanjaan Amy semasa di kolej tersebut. Amy sungguh tidak menyangka Ricky akan mengirim duit dalam jumlah yang besar dan berniat untuk memulangkannya kembali tetapi Ricky menyatakan itu sebagai tanda sayangnya yang tidak berbelah bahagi terhadap amy. Dengan linangan air mata amy mendengar pengakuan ikhlas dar Ricky dan berharap hubungan mereka kekal sampai bila-bila.

bersambung.....

2 comments:

Menjaga Harty said...

Perlukah Politeknik Mukah pesuk g lgn crta au tew..? Hahaha....!

ANISA ALIYA said...

hahha..of coz

Blogger